ســـــــرگــرمـــی روز

خرید انلاین -متن عاشقانه - جدیدترین جــــوک ها- پست فیس بـــوکی - دانلود اهنـــگ - تـــــــرول-مسائل جنسی

ســـــــرگــرمـــی روز

خرید انلاین -متن عاشقانه - جدیدترین جــــوک ها- پست فیس بـــوکی - دانلود اهنـــگ - تـــــــرول-مسائل جنسی

متن های بسیار جالب ...

زن گرفتم شدم ای دوست به دام زن اسیر …

من گرفتم تو نگیر چه اسیری که ز دنیا شده ام یکسره سیر …

من گرفتم تو نگیر بود یک وقت مرا با رفقا گردش و سیر …

یاد آن روز بخیر زن مرا کرده میان قفس خانه اسیر …

من گرفتم تو نگیر یاد آن روز که آزاد ز غمها بودم …

تک و تنها بودم زن و فرزند ببستند مرا با زنجیر …

من گرفتم تو نگیر بودم آن روز من از طایفه دّرد کشان …

بودم از جمع خوشان خوشی از دست برون رفت و شدم لات و فقیر …

من گرفتم تو نگیر ای مجرد که بود خوابگهت بستر گرم …

بستر راحت و نرم زن مگیر ؛ ار نه شود خوابگهت لای حصیر …

من گرفتم تو نگیر بنده زن دارم و محکوم به حبس ابدم …

مستحق لگدم چون در این مسئله بود از خود مخلص تقصیر …

من گرفتم تو نگیر من از آن روز که شوهر شده ام خر شده ام …

خر همسر شده ام می دهد یونجه به من جای پنیر …

من گرفتم تو نگیر

بررسی ادبی«یه توپ دارم قلقلیه

متن: یه توپ دارم قلقلیه ...سرخ و سفید و آبیه ... می‌زنم زمین، هوا می‌ره نمی‌دونی تا کجا می‌ره ... من این توپو نداشتم ...مشقامو خوب نوشتم بابام بهم عیدی داد ....یه توپ قلقلی داد *یه توپ دارم قلقلیه :* از آنجا که همۀ توپها قلقلی هستند؛ این مصرع نشان حماقت شاعر است. یا بیانگر این موضوع است که شاعر توپ‌های مثلثی و مربعی و لوزی هم داشته ولی حالا فقط می‌خواهد در مورد آن توپش که قلقلی است، صحبت کند. در هر صورت می‌توان این فرضیه را هم در نظر گرفت که شاعر می‌خواسته در لفافه و با استفاده از آرایه‌های ادبی نظیر تشبیه و استعاره، به گردی زمین که مرحوم گالیور (!) آن را به اثبات رساند، تاکید کند. *سرخ و سفید و آبیه:* این سه رنگ که نماد پرچم فرانسه است، نشان‌ دهندۀ فرانسوی بودن توپ مورد نظر است. حالا چرا فرانسه؟ خدا می‌داند! *می‌زنم زمین هوا می‌ره/ نمی‌دونی تا کجا می‌ره:* این مصراع گویای مکان سروده شدن شعر است. جایی بیرون از جو زمین. چون این مصراع بحث جاذبۀ زمین را نقض می‌کند و در ادامه به لایتناهی بودن دنیا اشاره دارد که مسلماً به من و شما هیچ ربطی ندارد. *من این توپو نداشتم/ مشقامو خوب نوشتم:* فقر! نداشتن توپ و آتاری و پلی استیشن و … باعث شده که شاعر از درد نداری و بدبختی بنشیند و درس بخواند و مشق‌هایش را خوب بنویسد. برای مثال اکثر فوتبالیست‌ها که همیشه با توپ سر و کار دارند، وضعیت درسی مساعدی ندارند. *بابام بهم عیدی داد / یه توپ قلقلی داد:* این مصراع هیچ تفسیر خاصی ندارد! جز اینکه شاعر از آرایۀ مبالغه استفاده کرده است.

مرد مسنی به همراه پسر 25 ساله اش در قطار نشسته بودند. در حالی که مسافران در صندلی های خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد. به محض شروع حرکت قطار پسر 25 ساله که در کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان شد. دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس می کرد، فریاد زد: پدر نگاه کن درخت ها حرکت می کنند. مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد. کنار مرد جوان زوج جوانی نشسته بودند که حرف های پدر و پسر را می شنیدند و از پسر جوان که مانند یک کودک 5 ساله رفتار می کرد، متعجب شده بودند. ناگهان جوان دوباره با هیجان فریاد زد : پدر نگاه کن، رودخانه، حیوانات و ابرها با قطار حرکت می کنند. زوج جوان پسر را با دلسوزی نگاه می کردند. باران شروع شد . چند قطره باران روی دست پسر جوان چکید و با لذت آن را لمس کرد و دوباره فریاد زد: پدر نگاه کن. باران می بارد . آب روی دست من چکید. زوج جوان دیگر طاقت نیاوردند و از مرد مسن پرسیدند: چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمی کنید؟ مرد مسن گفت: ما همین الان از بیمارستان بر می گردیم. امروز پسرم برای اولین بار در زندگی می تواند ببیند !


نحوه به وجود اومدن نسخه جدید یاهو مسنجر!!!!!

 یک روز بر خانه نَشَسته بودم داشتم تخمه میخوردم یَک دف دیدم تیلفنم زنگ زد.گفتم ها کیسته ؟ گفت : ها... اییییی..... مدیرسایت یاهو ام ... گفتم : ها چطوری ... خوبی ؟ در سلامتی کامل به سر میبری هاووووووو ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ گفت : ها . این یاهو مَسینجیر 10 قدیمی شده . اگه میشه 11 رو زودتر طراحی کن . گفتم : ها باشه .... بعد رفتم پشت کامپیوتر طراحی کردم و از ویلایت خودمان با بلوتوث فرستادمش آمریکا برای بیل گیتس و اون هم فروختش به شرکت یاهو...


مگسی را کشتم نه به این جرم که حیوان پلیدیست، بد، است و نه چون نسبت سودش به ضرر یک به صد است طفل معصوم به دور سر من می چرخید به خیالش قندم یا که چون اغذیۀ مشهورش، تا به آن حد، گَندَم ای دو صد نور به قبرش بارد مگس خوبی بود من به این جرم که از یاد تو بیرونم کرد مگسی را کشتم

اگر عشق بورزید می گویند که سبک مغزید... اگر شاد باشید می گویند که ساده لوح وپیش پا افتاده اید.... اگر سخاوتمند و نوعدوست باشید می گویند که مشکوکید... اگر گناهان دیگران را ببخشید می گویند ضعیف هستید... اگر اطمینان کنید می گویند که احمقید... اگر تلاش کنید که جمع این صفات را در خود گرد آورید٬ مردم تردید نخواهند کرد که شیاد و حقه بازید. (لئو بو سکا لیا)

من اینجام.کناراین همه زیبایی وتوتنهایی .دلم برای تنهایی تومیسوزدوخود اشفته ام ازاین خوش گذرانی بامن باش .بامن بیا وبمان.که من بدون توبه روزگار تلخ سرد واندوه وار فقط نگاه میکنم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد